A karakter barokkos jellege a fej kidolgozásán látszik. A rizsporos paróka a testet is alkotó anyagból készült, ahogy gyakran azt a fából faragott figuráknál is látni. Persze lehetne ragasztott is, de elsőként maradtam ennél a megoldásnál. Vagyis a frizura tükrében a karakternek barokkos ruhát kell viselnie. Sajnos azonban a lábikrája nem lett csinosnak mondható, így térdnadrág helyett kevésbé autentikus módon hosszú szárú nadrágot kapott. Mivel a lábfej feketére lesz festve, mintha csizmát viselne, az összhatás talán nem is lesz annyira disszonáns.
Bár szabásminta nem készült, a darabok megtervezése részben gyakorlat részben gondolatban történő tervezés eredménye.
Egyszerű szabású csőnadrág
A felső ruházatot egyedül a - mint utólag kiderült kissé túl rövid - nyak határozta meg, és annak megtervezésénél maradhatott a barokk designe.
Gallér nélküli zsabós ing horgolt kézelővel
Hosszú mellény hátul egy kis trükkel:
a mellény a mintázat megőrzése miatt elől lett összevarrva,
így hátul szalagokkal lesz a törzsre erősítve, mindez persze nem fog látszani
Házikabát béléssel
Mindez együtt
- a bábú testén egész más lesz az összhatás
Hátra van még a teljes száradás után a festés és lakkozás. Csak ezután jöhet a "cérnapróba" és a mozgató kereszt beállítása, valamint a báb felöltöztetése.
Természetesen, miután a karakterünk kezd végleges formát ölteni, azon sem árt elgondolkodni, miféle szerepre, jelentre lenne alkalmas.
Következik:
Száradás után festés
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése