Rendszeres olvasók

2015. április 19., vasárnap

Bicska Maxi

Bicska Maxival még gyerekfejjel ismerkedtem meg egy Márkus László-lemezen, amit azóta rongyosra hallgattam. A Cápa dal nem csak az oldal első száma volt, de a kedvencem is, bár akkoriban néhány sort nem igazán értettem - azóta már sikerült megfejteni az értelmüket. A hangulat belém ivódott, nincs menekvés! Később a debreceni zenei könyvtárban bukkantam rá egy másik lemezre, ezen hallottam először az Ágyú dalt. Akkor kezdjük is ezzel!



Bicska Maxi szerepében Gábor Miklós, a duettben partnere Márkus László (1965)



 Sokan az Addams Familyből, mások a Pókasszony csókjából vagy A pestisből ismerik.
Kiváló drámai színész és komikus volt, és tökéletes Bicska Maxi.
Raul Julia Mack the Knife (1989)



Szerencsénkre azért ma is akadnak tehetségek, és ki más énekelhetné az Ágyú dal:
Szabó P. Szilveszter és Dolhai Attila 2010

 

Németül is hátborzongatóan jó!

A Cápa dal! Ó, igen!
Különös karriert futott be, majdnem olyan különöset, mint az Alabama Song, amit furcsa mód The Doors-verzióban ismer a nagyérdemű. Louis Armstrongtól kezdve Robbie Williamsen keresztül egészen Micheal Buble-ig számos előadó énekelte a saját stílusában.
Az alábbiakban néhány kiemelkedően érdekes feldolgozást válogattam össze a teljesség igénye nélkül.


Mackie Messer: Ute Lemper kissé drámai, de igazán Brechtes.
A német nyelv sajátos akusztikáját maximálisan kihasználja.



Bobby Darin swingesre szelidített, társastánc változata lendületes és egyéni.
Több későbbi előadó ezt a stílust igyekszik variálni.


Nem maradhat ki Frank Sinatra sem,
aki maga is félig-meddig egyfajta Bicska Maxi.
És különben is...

Ajánlott oldal:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése