Lássuk csak, miféle gépezetek repkednek a fejünk felett Drulívia egén!
Történetünkben fontos szerepet játszik egy Fokker C.X, Drulívia királynője. Ezt a kétfedelű típust főként a holland légierő alkalmazta felderítéshez, bombázáshoz. Az első modell 1935-ben jelent meg.
Hatótávolsága 800 km, bombaterhelhetősége 408 kg volt.
Fokker C.X *
A Drulíviai Történeti Múzeum emeleti termében egy Blenheim Bristol látható némiképp átalakítva.
A gépet Heinrich von Meissen lőtte le. Éjszakai vadász és haditengerészeti csatarepülő.
Hatótávolsága 2350 km, bombaterhelhetősége közel 4500 kg.
Blenheim - Bristol Beaufighter*
És, ha már a múzeum épülete szóba került, ne feledkezzünk meg a jó öreg Spitfire-ökről sem.
Vadász, vadászbombázó és felderítőgép. Gyors és hatékony, talán az egyik legismertebb típus.
Spitfire Mk *
Nem várt látogató érkezik a drulíviai légtérbe, Udo Schneider.
A Fokkerért cserébe egy Heinkel-172-est hoz ajándék gyanánt.
A Heinkel-gépek típustól függően felderítő, bombázó,
vízimentő és partvédelmi funkciót láttak el.
"Heinkel, minden háztartásba ez kell!" - Heinkel 113
Végül, de nem utolsó sorban, a borítón egy Messerschmitt Taifun látható.
Futár- és könnyű szállítógép.
Igazán szép, tengelyhatalmi neve van, ami egyesíti magában nyugat és kelet fő erényeit.
Messerschmitt Taifun
A *-gal megjelölt képek forrása: Kenneth Munson: A II. világháború repülőgépei,
Műszaki Könyvkiadó, Bp,1994, 350. p, 52. p, 212. p.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése